30 november 2008

Ett klassiskt rött julkort med de söta tomtarna "Tomte", "Tomte - Lykta"
och "Tomte - paket".
Tomtarnas luvor har fått lite glitterlim på sig som förhöjer effekten!

*

Vem säger att ett julkort måste vara rött eller grönt?
Rosa funkar i alla fall ALLTID för mig!!
Dessutom med min nuvarande favoritstämpel "Mimosa Isjul"! :0)
Snöflingorna är embossade med embossingpulvret "Rimfrost" och gnistrar som riktig snö!


*

På detta kortet med stämpelmotivet "Mimosa ängel med kärve" så har jag (nästan!) enbart använt mig av olika bruna nyanser. Färglagt med Pro Marker´s!
Ett monokromatiskt julkort!!

Ps!! Alla stämplarna hittar ni hos http://www.bildmalarna.se/
1:a adventskramar från mig till er!!
Tack för titten!!

10 kommentarer:

Marie sa...

Vilka sööta Tomtar...

Misspyssel/Cecilia sa...

Vilket underbart tomte kort,
kilar in till tillverkaren och shoppar :P

Kram

Line sa...

Jättefina kort. Mimosa Isjul stämpeln var ju bara så söt!

Anonym sa...

Jättemånga fina julkort hos dig!!
Kram

Anonym sa...

Underbara kort! Superfina motiv! =)

Ha det bäst, kram!

Emma sa...

Så fina kort!!! Och vilka söta tomestämplar!!!

Lotta sa...

Väldigt söta stämplar - blev fina kort av det.

Lisbet sa...

Hej!

Väldigt vad fina kort du har gjort. SÅ roligt att titta in till dig. Röd-rosa-beiga kort - jättegulliga.

Återgälda gärna besöket för nu har jag till sist lagt in i båda bloggarna:

www.articsisters.blogspot.com

och min egen;
www.digiscrapp.blogspot.com

Välkommen

Anonym sa...

Jag var ju "tvungen" att skuta in och kolla i din blogg också, efter att du kommenterat i min och WOW, vad mycket söta kort du har här.

Anonym sa...

Å så söta julkort!!! Jag håller med dig! Rosa funkar alltid =D Ska göra ett helrosa till min syster ;P
Tack för gratulationerna till shoppen=D

Kram!