20 december 2007

Ringt Barnmottagningen på lasarettet!

Tyra var riktigt dålig igår! Hostade,spydde både slem och mat, det rosslade och tjöt i halsen och näsan var bomtät!!
Jag fick gå omkring med henne i famnen från kl 6-7 på morgonen till strax efter kl 18 på kvällen pga av att hon inte kunde andas så bra när jag la henne ner!
Fick panik pga RS-viruset som går och ringde sjukupplysningen som slussa mig vidare till Barmottagningen på Borås Lasarett! Där sa hon att så länge Tyra inte kändes varm, hade feber m.a.o, och inte var alldeles borta (!) så behövde vi inte komma in!
Hon var väldigt däven, men det var ju pga nästan ingen sömn igår!
Så, jag fick recept på hur jag ska koka till "saltvatten" och verkligen spola näsan, nästan överdrivet mycket, flera gånger varje dag.
Även recept på sockervatten och andra bra tips som gäller sådana här jobbiga förkylningar!!
Till slut kom lillan till ro i bilbarnstolen när jag gungade henne!
Stackarn var helt rödögd pga sömnbrist!!! :0(
Tack och lov så sov hon bra inatt, nässköljningen gjorde nog susen!!
Så nu ska vi bara vara inne fram till jul, medicinera oss o hoppas att vi blir friska!!
PS! Kom på att jag kanske ska döpa om bloggen och klämma in "sjukdomar" i rubriken!!! ;0)

Inga kommentarer: